Tuesday, May 1, 2007

Olimpiadele Comunicarii:momentul cautarii nodului in papura

Cu toate ca m-am hotarat sa nu mai scriu despre Olimpiade pana cand something important comes along, as vrea sa imi exprim mirarea fata de un mesaj de pe forum: plagierea ideii creative a campaniei din partea echipei Oaia Neagra. Daca stau bine si ma uit pe YouTube, gasesc poate cate un spot pentru aproape toate ideile campaniilor participante. Dar asta nu implica faptul ca echipele s-au inspirat neaparat de undeva. Nu ai foarte multe insight-uri de la care sa pleci pentru o campanie de atragere a tinerilor in armata (tinand cont si de contextul romanesc, desigur), coincidente mai pot aparea. Am vazut campanii care poate au pornit de la ideea creativa a celor doua spoturi create pentru armatele americane si ucrainene, expuse pe blogul lui Marius Balaci. E adevarat ca la criteriul creativitate a fost acordat un maximum de 35 de puncte, mai mult decat la celelalte criterii, dar si strategiei ii trebuie acordata o mare importanta (Funky Ties stie! :D Ca doar trebuia sa invatam ceva din participarea la OC, nu?).

Chiar daca echipa noastra s-a ferit de insight-urile expuse pe blogul organizatorilor si pe site-uri, pana la urma ideea creativa nu este suficienta pentru o campanie reusita. Si, oricate spoturi te pot inspira, ele nu iti dezvaluie planul campaniei. Ne-am entuziasmat cu ideea campaniei, eram siguri ca nu vor mai veni echipe cu idei de tastatori de enter, smulgatori de pene si culegatoare de scame. Dar, pentru la anul vom sti pe ce anume sa insistam ca sa fie o campanie per ansamablu buna, si nu doar la capitolul creativitate.

So, sa incercam sa nu ne improscam cu noroi colegii...Si fiindca tot vorbeam de nemultumiri, noi am adus cateva chestiuni in discutie pe blog legate de atitudinea a doi membri ai board-ului 2. Ele trebuie privite ca niste recomandari, nu ne-am propus sa impunem nimanui nimic. Nu vrem sa "atacam" atitudinile advertiserilor. Pentru ca stim cum sta treaba cu libertatea de expresie, mai ales in publicitate. Dar, am mers pe ideea ca in urma interviului, fiecare parte are cate ceva de invatat, si membrii board-ului si, mai ales, noi, participantii.

Si daca subiectul de mai sus nu stiu cata relevanta a avut, presupun ca vreti sa auziti despre ceea ce "arde" acum: Conferintele Olimpiadelor Comunicarii. Vin cam bad timing pentru Funky Ties, provinciali, patru membri aproape absolventi de facultate (licente, examene, licente etc.)...Insa, ne gandim ca macar un membru al acestei echipe va veni sa "spioneze" momentul si sa se autodesconspire, daca vrea sa adreseze vreo intrebare invitatilor. Imi place prima tema propusa pentru luni, chiar ma intereseaza, se pliaza perfect pe hibele pe care le-a avut campania noastra pentru preselectii: ideea noastra suuuper creativa dar cam lipsita de planning...
Asa ca, poate ne vedem acolo, cu multe intrebari pentru cei care stiu mai bine si mai multe decat noi!;)