Saturday, April 28, 2007

Behind the scenes...


Veti zice ca ne place mult sa vorbim despre noi si, mai putin, despre alte chestiuni. In primul rand, e un blog al echipei, you don't know too many things about us...Nu alegem sa vorbim despre noi, ci credem in limbajul audio-vizual (muzica va alegeti voi dupa preferinte cand ne vizitati blogul:P). Discutii, pregatiri cu cateva zile inainte de preselectiile Olimpiadelor Comunicarii, degustari de cocktail-uri si cafea in patru culori, incercari de printuri cu tastatori, culegatoare si smulgatori (saracul pui:))), barulet deschis de curand dar, primitor (credem ca ar mai fi trebuit niste tablouri mici pe pereti;), photoshooting (multumim patronului ca nu a dat telefon la Socola cand ne-am apucat de fotografiat un laptop si o bucata de material:D), flori la fel de frumoase ca si in Cismigiu.

Thursday, April 26, 2007

Si daca juriul Olimpiadelor chiar ar fi innebunit...

Astazi am primit un banc ce mi-a adus aminte de campania de promovare a Olimpiadelor Comunicarii a celor de la Leo Burnett. Trei board-uri si toti trei :)

Trei nebuni...
Primul: - Eu sunt trimisul lui Dumnezeu !!!
Al doilea: - Ba eu sunt trimisul lui Dumnezeu !!!
Ultimul: - Sunteti amandoi nebuni !!! Nu am trimis pe nimeni !!!

Dar what if...membrii juriului chiar ar fi ajuns sa creada ca mielul zboara, ca sunt "zani", ca isi pot cumpara hanorac de la zarzavagiu, ca au navalit pestisorii aurii? Oare ar fi ajuns si la o conversatie precum cea de sus? :) Oricum, prin comment-urile coerente lasate pe blog de doi dintrei ei, credem ca au iesit sanatosi din punct de vedere mintal din aceasta competitie!
Data viitoare sa faceti o campanie pentru incurajarea unui ritm cardiac normal la studenti. A fost foarte accelerat in ultima perioada. :D (stiu ca multe echipe subscriu la acest lucru)

PS. Promitem sa nu facem site cu bancuri din acest blog.

Sunday, April 22, 2007

Olimpiadele Comunicarii...fara regrete

Epoleti, camuflaj, soldat, camioane ale Armatei, gard de sarma ghimpata, tancuri...acestea sunt poate primele lucruri care ne vin in minte cand rostim cuvantul "armata". Judecand dupa punctajul obtinut de echipa noastra la creativitate (8.33 din 35), poate ca ar fi trebuit sa facem loc in executiile noastre acelor lucruri enumerate mai sus. Ce a insemnat creativitate pentru juriul de Advertising al Olimpiadelor Comunicarii? Inca nu ne-am lamurit, insa mai bine va spunem si va exemplificam care au fost vorbele de capatai in stabilirea ideii creative a campaniei noastre.

1. Evita tiparele, locurile comune!
2. Propune asocieri cat mai interesante (gandeste in extreme)...
3. ...si intr-un caz fericit, la care juriul sa nu se fi gandit vreodata!
4. Mizeaza pe executii simple!
5. Apeleaza la ego-ul celui ce priveste (permite-i sa interpreteze)!


Ghidandu-ne dupa aceste cinci repere, nu am uitat niciodata sa realizam un proiect cu o finalitate practica. Daca ar apela clientul X la echipa Funky Ties, cu ce l-ar putea ajuta proiectul nostru? Oricate executii ai putea propune pentru o campanie de atragere a tinerilor sa urmeze o cariera militara, realitatea romaneasca este una. Nu ne-am izolat intr-un beci, asteptand ca dupa trei fumuri de marijuana, sa ne loveasca inspiratia. Si astfel, visatori, dar si pragmatici, am pornit in realizarea acestei campanii.

Observand ca s-a scris destul de mult in presa despre beneficiile oferite de MAPN, am recunoscut inca o data cat de important este pentru un tanar la 20-30 de ani, sa obtina un job stabil, cu posibilitatea de a dezvolta o cariera de succes si sa ii fie oferite anumite facilitati. Asa ca, pe o piata invadata de sute de oferte de locuri de munca, am urmarit sa aliniem cariera militara alaturi de celelalte job-uri, sa se renunte la miturile vehiculate de cei care au efectuat stagiul militar obligatoriu.

Contra-oferta Armatei Romane, caci asa s-a numit campania noastra, a vrut sa apara ca una serioasa, demna de luat in seama, intr-o tara in care stabilitatea locului de munca este deseori amenintata. Pentru a nu leza persoane ce au diverse meserii, am ales job-uri fictive pentru scenariul executiilor. Ele au avut singurul rol de a sublinia antiteza dintre oferta atractiva a Armatei Romane si acele joburi inexistente dar, cu o fisa de post de-a dreptul hilara...:D

Ta, na, na, naaaa: vin in atentia voastra Smulgatorul de pene,Tastatorul de Enter si Culegatoarea de scame. :)))) Si acum ne amuzam cand ne aducem aminte de momentele in care ne-au venit aceste idei.


Cu sloganul "Fii serios...Alege cariera militara!" (rostit pe un anumit ton ;)), cu spoturi radio si TV ce pastreaza ideea printurilor, am pornit entuziasti spre Bucuresti pentru preselectii. Si ne-am intors la fel de multumiti, confirmandu-ni-se din partea juriului mai ales reperul numarul 3 al creativitatii dupa care ne ghidam noi. Rezultatele au fost altele, si cu toate acestea, ii felicitam pe cei ce au reusit sa se califice. Doar cand participi poti afla ce investitie emotionala, de timp etc. presupune acest eveniment, si cat de multe ai de invatat numai prin simpla participare.

Poate ca fiind una din echipele care nu s-a calificat pentru finale, va surprinde faptul ca am hotarat sa vorbim despre campania noastra pe blog, dar aceasta este doar o dovada a faptului ca echipa Funky Ties crede in ideile sale si in impactul pe care l-ar putea avea punerea lor in practica asupra publicului-tinta (mai ales prin "word of mouth"), chiar daca trei advertiseri nu le considera creative, asa cum spunea si Ines.
Avand incredere in continuare in capacitatea noastra de concepere a unei strategii bune, de excelenta comunicare intre noi, membrii echipei, dar, mai ales, in capacitatea de a propune idei interesante si diferite, continuam fara regrete si asteptam cu nerabdare editia de anul viitor a Olimpiadelor!;)
„Esecul este un eveniment, nu o persoana. Esecul este o realitate doar pentru cei ce cred asta. A esua inseamna a incremeni, ceea ce este imposibil deoarece viata este continua. Nu ai gresit niciodata, nu ai facut decat sa inveti. Toate pretinsele greseli, toate esecurile sunt pasi pe drumul evolutiei. Nu ai fi putut aduna experienta pe care o ai fara toti acesti pasi. " (Ramtha)